Monday, October 11, 2010

terpaksa wlaupon sukar...hahaha..senang jela..saje je..hehe

salam..,hye...

mmm rini mood aku xbp baik la..asyik ber pk je memnjang..ape yg aku pk kn pon aku xtau..adoi..tnsn rasanye..berat je kepala hotak aku ni...ish2...

pg td aku g iring mak aku dgn abg2 aku sume la..mak aku dah nak balik kmpg...dah 3hari dtg KL without mystep father..so dah 3hari kena balik ler...dah jd isteri org...huhuhu
tp aku rasa bsalah skit coz xspend time byk dgn my mom..padahal mak aku naik bus pg n balik ddekat 12 jamm,separuh ari,,yg aku ni spend time 24jam pon xsmpai..ai jd anak derhaka plak ke aku ni?ish2,,?eee xnk2..aku syg mak aku!!! pape pon maaf ye mak...maaf sgt2 wlaupon mak xbc entry ni....huhu...

ada org ckp.."what goes around comes around"...btol ke aku tulis ni..ape mksd bnda ni????huhu..sama2 lah tafsirkan...adoi kena lg!!!!!eeeeee tnsn2!...

dan ada jgak org cko..."KARMA"...ape plak mksd karma ni??? ish2 byk btol pepatah..blaja mna ni??hehe...ntah terdengar2 je dr langit!!!hoho

adoi..ngarut2 je rini....ai jngn ikutkn sngat prasaan tu k!! kawal!!!!!1heheheeh
trime knyataan k wlaupon sakit...ohoho..hehe


pape pon layan dlu cite ni...


Suatu ketika dahulu ada empat sahabat pergi belajar ilmu kesaktian dengan seorang petapa. Di akhir pengajian mereka di dalam gua yang tersembunyi dalam hutan itu, keempat-empat sahabat tersebut dianugerahkan satu kesaktian setiap seorang.

Yang pertama, boleh menyambungkan anggota badan yang putus. Yang kedua, boleh menyembuhkan luka. Ketiga, boleh memasuk dan mengalirkan darah ke dalam urat saraf, dan yang keempat, boleh menghidupkan yang telah mati.

Keempat-empat sahabat itu gembira dengan kesaktian yang telah dianugerahkan oleh guru tersebut. Mereka mengucapkan terima kasih kepada si petapa tadi dan kemudian berjalan keluar dari hutan tersebut untuk pulang ke rumah masing-masing.

Dalam perjalanan, mereka ternampak bangkai seekor harimau. Wah! Inilah masanya untuk mencuba kesaktian yang baru dimiliki. Lantas si lelaki pertama menyambungkan semula anggota badan dan tulang-temulang harimau tersebut. Sahabat yang kedua mengambil giliran dengan menyembuhkan lukanya.

Sahabat ketiga menggerakkan semula darah di dalam badan harimau berkenaan manakala sahabat yang keempat, menghidupkannya semula. Sebaik membuka mata, harimau itu tanpa membuang masa terus menerkam dan membaham keempat-empat sahabat tadi!

Moral ceritanya: Cerdik biarlah bertempat!


hahaha..sepandai2 manusia,,ada jgak bodo nnye.hehe..mccm spandai2 tupai melompat akhirnye jatoh ketanah juga!!! m

mcm kita manusia..sebijak2 kite dlm apepon..kdg2 ada bodohnye!!! hehe
selamat beramal..oppps silap...jngn amal!! buat pngajaran je...

k bye

relax...think...peace...

2 comments:

  1. WHATEVER IT IS,,
    Family comes first...

    ReplyDelete
  2. oooooo.....yke????huhuhu....hopefully...

    ReplyDelete